کد خبر : 209600
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 16:51

تایوان می گوید در انتظار اعلامیه ایالات متحده در مورد تمدید معافیت تراشه چین است

تایوان می گوید در انتظار اعلامیه ایالات متحده در مورد تمدید معافیت تراشه چین است

به گزارش سفر نیوز و به نقل از رویترز تایپه، ۱۲ اکتبر (رویترز) – وزیر اقتصاد تایوان روز پنجشنبه گفت که تایوان منتظر تصمیم دولت ایالات متحده در مورد اینکه آیا سازندگان تراشه تایوانی مجاز به تمدید معافیت برای تامین تجهیزات تراشه آمریکایی در کارخانه های خود در چین هستند یا خیر. در اکتبر گذشته،

Illustration picture of semiconductor chips

به گزارش سفر نیوز و به نقل از رویترز تایپه، ۱۲ اکتبر (رویترز) – وزیر اقتصاد تایوان روز پنجشنبه گفت که تایوان منتظر تصمیم دولت ایالات متحده در مورد اینکه آیا سازندگان تراشه تایوانی مجاز به تمدید معافیت برای تامین تجهیزات تراشه آمریکایی در کارخانه های خود در چین هستند یا خیر.

در اکتبر گذشته، دولت بایدن مجموعه وسیعی از کنترل‌های صادراتی را منتشر کرد، از جمله اقدامی برای قطع کردن چین از تراشه‌های نیمه‌رسانای خاص که در هر نقطه از جهان با ابزارهای آمریکایی ساخته می‌شوند، و دامنه تلاش برای کند کردن پیشرفت‌های فنی و نظامی پکن را به‌شدت افزایش داد.

دولت کره جنوبی این هفته اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس (۰۰۵۹۳۰.KS) و SK Hynix (000660.KS) اجازه خواهند داشت تجهیزات تراشه ای آمریکا را به کارخانه های چینی خود به طور نامحدود بدون مجوزهای جداگانه ایالات متحده عرضه کنند.

وانگ به خبرنگاران در تایپه گفت: «اینکه آیا این رفتار مشابه سامسونگ و SK Hynix خواهد بود یا خیر، این به اعلام دولت ایالات متحده بستگی دارد.

TSMC (2330.TW)، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، سال گذشته اعلام کرد که مجوز یک ساله‌ای از سوی ایالات متحده دریافت کرده است که کارخانه‌اش در نانجینگ چین را پوشش می‌دهد که تراشه‌های کمتر پیشرفته ۲۸ نانومتری تولید می‌کند.

وانگ گفت: «TSMC قبلاً یک معافیت یک ساله دریافت کرده است، و اکنون باید ببینیم که آیا دولت ایالات متحده تدابیر را کاهش خواهد داد یا خیر.

TSMC به درخواست برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخی نداد.

انتظار می رفت که ایالات متحده معافیت اعطا شده به سازندگان تراشه های کره جنوبی را در مورد الزام مجوز برای وارد کردن تجهیزات تراشه های ایالات متحده به چین تمدید کند.

سامسونگ و SK Hynix، بزرگترین و دومین سازنده تراشه های حافظه در جهان، میلیاردها دلار در تاسیسات تولید تراشه خود در چین سرمایه گذاری کرده بودند و از این اقدام استقبال کردند.

Samsung Electronics حدود ۴۰ درصد از تراشه های فلش NAND خود را در کارخانه خود در Xian، چین تولید می کند، در حالی که SK Hynix حدود ۴۰ درصد از تراشه های DRAM خود را در Wuxi و ۲۰ درصد از تراشه های فلش NAND خود را در Dalian تولید می کند.

داده‌های TrendForce نشان می‌دهد که این شرکت‌ها روی هم نزدیک به ۷۰ درصد از بازار جهانی DRAM و ۵۰ درصد از بازار فلش NAND را تا پایان ژوئن در اختیار داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای حمایت از ما بر روی این بنر کلیک کنید

لیست رپرتاژها

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح