کد خبر : 209625
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 11:57

کاملترین چک لیست لوازم سفر

کاملترین چک لیست لوازم سفر

  اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در سفر همیشه به جای بردن لوازم ضروری چندین دست لباس و کفش غیر ضروری میبرید و فقط بار خود را در سفر سنگین می کنید و در حین سفر به مشکل برمیخورید، این مقاله برای شماست. در ادامه لوازم کمپینگ ضروری برای کوهنوردی و

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در سفر همیشه به جای بردن لوازم ضروری چندین دست لباس و کفش غیر ضروری میبرید و فقط بار خود را در سفر سنگین می کنید و در حین سفر به مشکل برمیخورید، این مقاله برای شماست. در ادامه لوازم کمپینگ ضروری برای کوهنوردی و لوازم ضروری سفر های تفریحی و سیاحتی را برای راحتی شما لیست میکنیم.

قبل از هر چیزی باید بدانیم چک کاملترین چک لیست سفر با توجه به نوع سفر، تعداد روز ها  و موارد دیگری متغیر است اما ما سعی کردیم دقیق ترین اطلاعات را برای شما گردآوری کنیم. امروز میخواهیم بهترین چک لیست سفر را به شما ارائه کنیم تا مطمئن باشید تمام لوازم ضروری سفر را همراه دارید.

 

برای آنکه نگران آماده کردن لوازم سفر را نباشید و یکی یکی و بدون فراموشی همه وسایل را آماده مورد نیاز سفرتان را سر فرصت جمع آوری کنید، می‌توانید از یک چک لیست سفر استفاده کنید. در چک لیست ارائه شده بخش عمده‌ای از نیازهایتان برآورده می‌شود.

چک لیست لوازم طبیعت گردی

البته اگر شما علاقمند به سفر های ۱ روزه در طبیعت هستید و از طرفداران کمپینگ هستید ، به چک لیست زیر برای طبیعت گردی هم نگاهی بیندازید

  • تنقلات / خوراکی تو راهی

یکی از مهم ترین بخش های طبیعت گردی داشتن تنقلات و خوراکی های توراهی سالم و مقوی مثل انواع مغز ها، آجیل و خشکبار ، میوه خشک و … است که هم سب اند و هم انرژی بدنت را تا حد خوبی تامین میکنند.

  • غذا‌های مقوی پر انرژی

برای کمپینگ میتوانید از انواع کباب غذاهای ساده و آماده مثل الویه و .. استفاده کنید و اگر هم می خواهید به قله صعود کنید میتوانید از انواع آفکوک هم استفاده کنید. آف کوک ها غذاهای خشک و یخ زده ای هستند که در طعم های ایرانی هم عرضه می شوند و در بین کوهنوردان بسیار پر طرفدار هستند.

  • چای کیسه‌ای

با توجه به اینکه شما طرفدار قهوه و یا چای هستید میتوانید انواع نوشیدنی های سرد و گرم را برای سفر خودتان تعبیه کنید. میتوانید با خودتان چای خشک ببرید و چای آتشی درست کنید و از طعم بی نطسر آن مخصوصا در فصل های سرد حسابی لذت ببرید که البته کمی دردسر دارد و همچنین می توانید با خود پودر قهوه و یا نسکافه آماده هم ببرید تا هم سطح انرژی تان تامین شود و هم گرم تان کند.

  • بطری آب

مهم ترین بخش کمپینگ داشتن آب خوراکی سالم و کواراست. چون در بسیاری از مکان های کمپینگ ممکن است به آب خوراکی دسترسی نداشته باشید و در اثر فعالیت بدنی و عدم نوشیدن آب خستگی بر شما چیره شود و نتوانید از سفرتان لذت ببرید.

  • نمک، فلفل و ادویه جات

اگر میخواهید در طبیعت آشپزی کنید مهم است که با خودتان ادویه های محبوب تان را ببرید. پیشنهاد ما این است که از انواعی از ادویه پاش استفاده کنید که هم زیبا و کم جا باشند و هم مانع از نفوذ رطوبت در ادویه شوید.

  • فلاسک

شما میتوانید انواع نوشیدنی های سرد و کرم را با خودتان به کمپینگ ببرید و از نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم بدون نیاز به روشن کردن آتش لذت ببرید. کافیست که فلاسک های مسافرتی خوبی داشته باشید که بتواند به خوبی هم نوشیدنی سر و هم نوشیدنی گرم را برای مدت زمان خوبی برای شما در دمای مطلوبی نگه دارد. بهترین فلاسک مسافرتی باید ویژگی هایی از قبیل سبکی ، توانایی گرم و سرد نگه داشتن مایعات و ضد ضربه بودن را داشته باشد. شما میتوانید برای خرید انواع فلاسک کوهنوردی اصل به سایت k2  آمل مراجعه کنید.

چک لیست لوازم مسافرتی

با توجه به نوع سفر، تعداد روز های مسافرت وسایل مورد نیاز شما ممکن است کمتر یا بیشتر باشد اما شما میتوانید لوازم زیر را تا حدی شخصی سازی کنید.

  • پوشاک و اکسسوری

در اکثر چک لیست های سفر مهمترین و اولین بخش پوشاک است. با توجه به آب و هوا و نوع سفر پوشش ممکن است متفاوت باشد. بهتر ایت برای خودتان با توجه به شرایط جوی و شرایط آب و هوایی آن منطقه لباس انتخاب کنید. یک دست لباس خنک و یک دست لباس گرم بردارید. گر قصد شنا کردن دارید لوازم شنا و مایو هم فراموش نکنید. انتخاب لباس برای سفر به عواملی چون آب و هوای مقصد، فصل سفر، اندازه چمدان بستگی دارد. همچنین یک سفر خانوادگی با یک سفر کاری یا دوستانه لباس‌های متفاوتی می‌طلبد.

  • وسایل برقی و الکترونیکی

در عصر کنونی که همه چیز به تکنولوژی بسته است از جمله حساب های بانکی، ارتباط با دوستان و … لازم است لوازم الکترونیکی مان را همواره آپدیت و شارژ نگه داریم. حتی در سفر پس لازم است قبل از سفر اطمینان کسب کنید که وسائل الکترونیکی ضروری مانند تلفن همراه را با خود ببرید تا خیالتان آسوده باشد.

  • بهداشتی و آرایشی

یکی از مهم ترین لوازم در سفر لوازم بهداشتی است، حوله، شامپو، کرم و مسواک و… بسیار برای سفر ها مهم هستند. فرقی نمیکند سفر شما کاری باشد و یا تفریحی داشتن ظاهری تمیز و آراسته شخصیت شما را نشان میدهد. هیچ کس دوست ندارد در طول سفر کنار کسی باشد که بهداشت شخصی اش را رعایت نمی کند. شما میتوانید لوازم بهداشتی مورد نیاز تان را در یک کیف کوچک مخصوص همین لوازم قرار دهید و در طول سفر از آن استفاده کنید. چه سفرتان از نوع کاری باشد، چه یک سفر تفریحی و دوستانه، در هر صورت لازم است تا وسایل بهداشتی و آرایشی لازم را با خود ببرید.

  • مدارک مورد نیاز سفر

در سفر هایی خود برای اجاره خانه ، رزرو هتل اجاره ماشین و … به کارت ملی و کارت پایان خدمت و … نیاز دارید. مدارکی از این دست حتما باید همراه تان باشد. البته برای گم نشدن آنها پیشنهاد میکنیم که یک کیف مخصوص مدارک همراه داشته باشید. مخصوصا در یک سفر هوایی یا سفر به خارج از کشور بدون داشتن مدارک سفر احتمالا نمی‌توانید به مقصد برسید. همچنین در سفرهای جاده‌ای مدارک مرتبط با خودرو از ضروریات به شمار می‌روند.

  • وسایل متفرقه
  • نخ و سوزن و قیچی
  • کتاب مکالمه‌های مقدماتی در سفر (برای سفرهای خارجی)
  • دفترچه یادداشت و خودکار
  • دفتر تلفن و شماره‌های ضروری

توصیه هایی برای داشتن سفری خوب

در پایان مقاله توصیه‌هایی به شما خواهیم کرد که رعایت آنها به بهتر شدن سفر شما کمک خواهد کرد:

توصیه‌های پیش از سفر:

  1. قبل از شروع سفر حتما مکان های دیدنی مقصد را چک کنید که تایم کمتری برای پیدا کردن مکان ها بگذارید
  2. حتما دارو های خود را با خود ببرید (اگر مصرف روزانه دارو دارید)
  3. حتما از مدارکتان کپی بگیرید تا اگر گم شدند دردسر کمتری بکشید
  4. بهتر است بیمه مسافرتی تهیه کنید.
  5. قبض ها و صورت حساب های خود را قبل از سفر پرداخت نمایید.
  6. از سلامت خودرو قبل از شروع سفر مطمئن شوید

توصیه‌های در زمان سفر:

  1. همه پول هایتان را با خود اینور آنور نبرید تا اگر مقداری از پول گم شد مبلغی ذخیره داشته باشید
  2. مدارک مهم را در کیف دم دستی قرار ندهید
  3. روی کیف و چمدان لیبل نام و نام خانوادگی بزنید
  4. آدرس دقیق و کروکی هتل یا اقامتگاه خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید.
  5. زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید و در حفظ آثار باستانی و مکان‌های تاریخی کوشا باشید.
  6. اگر در طبیعت چادر می‌زنید مراقب گزند حیواناتی مانند مار، عقرب و… باشید.
  7. هنگام گرفتن عکس مراقب پرتگاه‌ها و صخره‌ها باشید.
  8. در هنگام رانندگی خونسرد باشید و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.
  9. از سفر خود لذت ببرید و به خاطر موضوعات کوچک و کم ارزش سفر را به کام خود و خانواده تلخ نکنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای حمایت از ما بر روی این بنر کلیک کنید

لیست رپرتاژها

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح