کد خبر : 209627
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 11:28

نحوه ایجاد گزارش های سئو که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می دهد

نحوه ایجاد گزارش های سئو که مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می دهد

  سئوی موثر نیازمند زمان، تعهد و صبر است. بنابراین، وقتی نوبت به اشتراک گذاری نتایج با مشتریان می رسد، به گزارش هایی نیاز دارید که مختصر، سریع تولید شوند و به راحتی قابل درک باشند. برای پیگیری عملکرد سئو، باید تمام ابزارها را برای ایجاد گزارش هایی داشته باشید که مطابق با خواسته ها

 

سئوی موثر نیازمند زمان، تعهد و صبر است. بنابراین، وقتی نوبت به اشتراک گذاری نتایج با مشتریان می رسد، به گزارش هایی نیاز دارید که مختصر، سریع تولید شوند و به راحتی قابل درک باشند.

برای پیگیری عملکرد سئو، باید تمام ابزارها را برای ایجاد گزارش هایی داشته باشید که مطابق با خواسته ها و انتظارات باشد.

 

امروز، بینش گزارش‌های سئو، از جمله نکات ارزشمندی را که در یکی از چت‌های توییتر Serpstat مورد بحث قرار گرفت، مرور خواهیم کرد. از جمله سخنرانان اصلی:

 

۱. گزارش سئو چیست؟

گزارش سئو دستاوردها و شکست های سئوی وب سایت شما را نشان می دهد. معمولاً شامل اطلاعاتی در مورد:

 

  • کمیت و پویایی کلمات کلیدی ارگانیک؛
  • ترافیک وب سایت؛
  • دید؛
  • کمیت و پویایی بک لینک ها؛ مشاوره خرید رپورتاژ آگهی دائمی
  • وضعیت فنی سایت؛
  • موقعیت در SERP برای کلمات کلیدی هدف.

 

۲. چرا باید به طور منظم گزارش SEO تهیه کنید؟

نتایج موتورهای جستجو روزانه در حال تغییر هستند و تغییرات به عوامل زیادی بستگی دارد، به همین دلیل بسیار مهم است که همیشه عملکرد سئو خود را زیر نظر داشته باشید. به عنوان یک متخصص سئو، باید به طور منظم، حداقل یک بار در هفته، گزارش های سئو را برای مشتریان ارائه دهید.

هدف از گزارش سئو نشان دادن ارزش کاری است که انجام می دهید و دلایلی که چرا آن را انجام می دهید. در بسیاری از موارد، می تواند به عنوان یک کانال ارتباطی بین شما و ذینفع/مشتری عمل کند.

 

گزارش سئوی شما باید ابزاری باشد که از آن برای ایجاد اعتماد، شفاف بودن و به نمایش گذاشتن ارزش استفاده می کنید. و در نهایت، همه کارهای شگفت انگیزی که انجام می دادید را تبلیغ کنید!

 

۳. شروع: اهداف  

قبل از ایجاد استراتژی، برای درک کسب و کار، مشتریان و رقابت شما وقت می گذاریم. با همکاری مشترک  تا کسب و کار خود را برای رشد و رسیدن به اهداف خود تقویت کنید.

 

ما معتقدیم که برای یک ابزار سئو ضروری است که نیازهای یک کسب و کار را برآورده کند، گزارش های واضح و مختصر را برای همه مشتریان ارائه دهد و تمام هزینه های دنیا را خرج نکند (به ویژه برای کسانی که بسیاری از پروژه های SEO را نظارت می کنند). 

 

  • ارزیابی میزان کار روی پروژه جدید و تشکیل برنامه اقدام اولیه.
  • جمع آوری داده های پروژه برای ارائه گزارش به مشتریان
  • جذب مشتریان جدید (تحلیل سریع هر سایت برای ارائه پیشنهاد به مشتری بالقوه).
  • بررسی رتبه بندی رقبای مشتریان خود برای شناخت نقاط قوت آنها.
  • جستجوی کلمات کلیدی رقبا برای گسترش هسته معنایی سایت های مشتریان ما.
  • انجام ممیزی سایت برای یافتن و سپس رفع ایرادات فنی وب سایت مشتری و داشتن گزارش حسابرسی فنی سایت.
  • تجزیه و تحلیل بک لینک ها برای بررسی کیفیت و طبیعی بودن آنها و کنترل پویایی رشد توده لینک.

 

۴. یک گزارش خوب باید شامل چه مواردی باشد؟

یک ابزار سئو با کیفیت یک هزینه ضروری برای هر آژانس دیجیتالی است.

 

مشتریان همیشه می‌خواهند اثبات پیشرفت را ببینند، بنابراین ساده‌تر است که یک گزارش خودکار با تمام شاخص‌های عملکرد کلیدی مربوطه بر اساس برنامه‌ریزی‌شده ارسال شود، نه اینکه در آخرین لحظه به صورت دستی نقاط داده را جمع‌آوری کنید.

 

علاوه بر این، گزارش‌های مفید سئو به شما این امکان را می‌دهد که نتایج آزمایش‌ها را ببینید و یک کمپین موفق سئو را اجرا کنید.

 

بنابراین، چه گزارش کاملی باید داشته باشد؟

۴.۱ طراحی و سفارشی سازی ساده

یک طرح واضح و مختصر همیشه هنگام گزارش دادن ضروری است. طراحی باکیفیت به این معنی است که داده های کلیدی بلافاصله برای مشتریان و مدیران شما برجسته می شود. آخرین کاری که می خواهید هنگام ارسال نتایج به مسئولین انجام دهید این است که آنها را با گزارش های نامنسجم ناامید کنید.

توانایی نظارت، ایجاد و به اشتراک گذاری گزارش های خود به راحتی هنگام انتخاب یک سیستم گزارش SEO که برای شما کار می کند بسیار مهم است. یک گزارش نه تنها باید برای سئوکارها آسان باشد، بلکه برای مشتریانی که باید بتوانند به سرعت از طریق گزارش‌ها کار کنند، نیز می‌توانند کار کنند. 

 

۴.۲ برنامه ریزی

زمان‌بندی یکی از عملکردهای مهم ابزار سئو است. اگر قبل از اتمام کار، گزارشی را به صورت خودکار ارسال کنید، اطلاعات نادرستی به مشتریان می دهد، که باور نمی کنند هیچ به روز رسانی انجام شده است. ارسال گزارش های خود به صورت دستی به شما امکان می دهد گزارش خود را تجزیه و تحلیل و نظر دهید. این همچنین به این معنی است که شما دقیقاً زمان ورود گزارش به صندوق ورودی گیرنده را کنترل می کنید. 

 

۴.۳ انعطاف پذیری

هنگامی که برای ایجاد نتایج عالی SEO کار می کنید، امیدوارید که به اشتراک گذاری یافته های خود آسان باشد. این همیشه صدق نمی کند و اگر ابزارهای مناسب به درستی استفاده و استفاده نشود، می تواند کمی سردرد باشد.

 

پلتفرم های حرفه ای سئو باید فرمت های گزارش متنوعی را ارائه دهند. گزارش‌های فنی برای SEOها لازم است تا داده‌ها را به صورت داخلی تجزیه و تحلیل کنند، اما شما همچنین می‌خواهید از این داده‌ها نکات قابل هضم ایجاد کنید تا به طور واضح و مختصر به مشتریان گزارش دهید. 

 

بنابراین، می توانید داده ها را در هر قالبی که می خواهید صادر کنید: CSV، XLS، XLSX، Google Docs، PDF، TXT.

 

۵.  برای تولید گزارش ها و مدیریت پروژه های مشتریان خود  

۵.۱ تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و مشاهده کلمه کلیدی ارگانیک

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای بهینه سازی موثر موتورهای جستجو ضروری است. اگر صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید، این کار مزایای بی شکی را برای شما به همراه خواهد داشت. دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو، دریافت ترافیک با کیفیت بالا و تبدیل این ترافیک به مشتریان وفادار برای شما آسان خواهد بود. 

 

۵.۲ ممیزی سایت

الگوریتم‌ها مرتباً تغییر می‌کنند و به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین باید ممیزی سایت را انجام دهید تا مطمئن شوید که یک وب‌سایت برای مطابقت با خواسته‌های موتورهای جستجو بهینه شده است.

ابزار گزارش‌دهی باید مسائل و توصیه‌هایی را به سئوکاران برای بهبود رتبه‌بندی سایت، از جمله متا تگ‌ها، سرفصل‌ها، محتوا و تغییر مسیرها و اینکه کدام یک از این مسائل دارای اولویت بالا تا پایین هستند، برجسته کند.

 

  ۵.۳ ردیاب رتبه

Rank Tracker Tool امکان جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، بررسی رقبا و نظارت بر رتبه بندی موتورهای جستجو را برای مشتریان فراهم می کند.

 

تجزیه و تحلیل موقعیت های سایت برای پیگیری اثربخشی تبلیغات ضروری است. بنابراین می توانید نتایج کار یا تیم خود را مطالعه کنید.

 

می توانید کلمات کلیدی را (بسته به برنامه قیمت گذاری خود) آپلود کنید، آنها را بر اساس موضوعات به گروه ها تقسیم کنید و موقعیت سایت و موقعیت رقبای خود را دنبال کنید. شما تمام اطلاعات ۱۰۰ برتر را دریافت خواهید کرد:

 

  • موقعیت کلمات کلیدی در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی؛
  • تاریخچه توزیع کلمه کلیدی؛
  • داده های رقبا؛
  • سهم بازار.

 

۵.۴ گزارش در مورد لینک سازی

به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی، لینک ها می توانند بر موقعیت یک سایت در SERP تأثیر مثبت بگذارند.   کنترل تعداد و کیفیت بک لینک های خود و همچنین لینک های رقبا استفاده کردیم. این یک گام ضروری برای بررسی لینک ها و لنگر لیست رقبای برتر، تجزیه و تحلیل کیفیت و طبیعی بودن بک لینک ها و کنترل پویایی رشد توده لینک ها بود. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای حمایت از ما بر روی این بنر کلیک کنید

لیست رپرتاژها

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح